Rūpi organizuota konferencija duoda vaisių

2014-11-10

Lapkričio mėnesį vykusi antroji Atsakingų restoranų ir tiekėjų konferencija — forumas sulaukė didžiulio susidomėjimo. Tvarus, atsakingas verslas (angl. – Sustainable business) – nėra naujiena Europos ir pasaulio restoranų verslo sferoje, kadangi pasaulis jau ne pirmus metus kryptingai vysto šią sritį: vietinės/sezoninės žaliavos, nykstančių žuvies rūšių atsisakymas, griežtas „ne“ GMO, sintetiniams dažikliams ir skonio stiprikliams, socialinės akcijos ir tvarios technologijos. Lietuvoje ši kryptis iš lėto, bet vis tik įsisiūbuoja ir kelia vis daugiau klausimų.

HoReCa sferos žmonės (restoranų, viešbučių ir kt. maitinimo įstaigų atstovai bei HoReCa sektoriaus tiekėjai), konferencijos metu sužinojo aktualiausias restoranų verslo tendencijas, restoranų lankytojų lūkesčius, iš rinkodaros specialisto sužinojo, kaip atsakingo verslo idėjas komunikuoti savo lankytojams. Konferencija unikali tuo, jog joje buvo kuriamas gyvas dialogas tarp restoranų virtuvės vadovų ir vietinių, atsakingų ūkininkų bei tiekėjų.

Restoranai susiduria su tiekimo iššūkiais

Forumo metu restoranų atstovai atvirai dalinosi bendradarbiavimo su vietiniais ūkininkais patirtimi, diskutavo apie iššūkius su kuriais tenka susidurti restoranų šefams siekiantiems į valgiaraščius įtraukti daugiau vietinės, sezoninės produkcijos. Restoranų atstovai negailėjo kritikos tiekėjams, neslėpė, kad užsisakius avienos ar šviežios žuvies niekada nėra tikri ar ta produkcija bus pristatyta laiku.

Ūkininkams per brangu pristatyti mažus kiekius

Tiekėjų atstovai pabrėžė, kad restoranų atstovams svarbu suprasti, kad ūkiuose neauga vien tik išpjovos ar kitos vertinamos mėsos dalys, ūkiuose auga visas gyvūlys ir pirkti reikėtų visą. Įsigijus visą gyvūną valgiaraštį reikėtų pakoreguoti taip, kad valgytojui būtų patrauklu rinktis ir nepopiuliarias mėsos dalis. Tuo tarpu vietiniai daržovių augintojai pažymi, kad neretai restoranų atstovai užsako kelis kilogramus morkų, kelis kilogramus burokėlių, todėl vežioti mažus kiekius jiems yra nuostolinga.

Lietuvos atsakingų restoranų asociacija kviečia susiburti ir spręsti problemas

Pasak LARTA (Lietuvos atsakingų restoranų ir tiekėjų asociacija) atstovo Artūro Necejausko, restoranams apsimoka pateikti iš vietinių produktų pagamintus patiekalus. Restoranai, kurie rengasi vietinę produkciją įgyja išskirtinumą ir autentiškumą. Restorano valgytojas pajutęs aukštesnę kokybę tikrai sugrįš ir įvertins. Pasak forumo organizatorių restoranų atstovams vertėtų daugiau laiko skirti bendravimui su klientais, paaiškinti vieno ar kito produkto kilmę ir išskirtinumą. Tokiu būdu net įnoringiausi restoranų lankytojai galės įvertinti kintančius meniu, norės išbandyti įvairesnius patiekalus iš vietinių produktų.

Siekiant savo kllientams pasiūlyti kokybišką ir šviežią mėsą, žuvįas ar daržoves, restoranams būtų paranku susiburti ir didinti užsakymų kiekius. Taip ne tik būtų taupomos laiko sąnaudos, bet ir kaštai — ūkininkai didesnius kiekus atveštų už mažesnę kainą.

Konferencijos, kurią organizavo VšĮ Rūpi, tikslas — inicijuoti diskusijas apie vietinius maisto produktus ir skatinti jų populiarinimą valgymo įstaigose, suteikti lankytojui rinktis kokybišką maistą ir taip ne tik mažinti maisto kelią iki vartotojo, bet ir remti vietinius ūkininkus — buvo pasiektas.

Kviečiame dalyvauti ir išrinkti Atsakingą Lietuvos restoraną 2014 http://www.meniu.lt/reitingai

Scroll to Top