Atsakingo verslo tendencijos Lietuvoje

Tiek verslo, tiek visuomenės domėjimasis įmonių socialinės atsakomybės veiklomis pastaraisiais metais Lietuvoje pastebimai išaugo. Jau nieko nebestebina viešbučių raginimai tausoti vandenį, restoranai didžiuojasi siūlydami patiekalų iš vietinių ir sezoninių produktų, o verslo įsitraukimas švarinant gamtą tapo gražia kiekvieno pavasario tradicija. Kad ir kaip ten būtų, atsakingas verslas klausimą “kam to reikia ir kokia iš to nauda?” keičia į “kaip?”.

Įmonių vadovai, kurie galvoja ne apie trumpalaikius pelnus, o siekia ilgalaikių tikslų, šalia įmonės finansinių tikslų planuoja ir socialinės atsakomybės bei aplinkosaugines veiklas.

VerslasAtsakinga.lt 2014 m. kovo – gegužės mėn. iniciavo konkursą atsakingam verslui, kurio tikslas – išrinkti atsakingiausią Lietuvos įmonę, pasidalyti gerąja patirtimi ir įkvėpti kitas įmones veikti. Konkurso klausimai buvo pateikti taip, kad įmonės atskleistų praktines socialinės atsakomybės ir aplinkosaugines veiklas, pateiktų realius pavyzdžius. Komisijos nariai ne tik vertino anketas, bet ir gyvai susitiko su įmonių atstovais, diskutavo apie socialinės atsakomybės naudą, darbuotojų įsitraukimą, džiaugsmus ir iššūkius. Susitikimų metu buvo dalinamasi patarimais apie dažniausiai pasitaikančias klaidas ir jų sprendimo būdus. Pasak konkurse dalyvavusių įmonių atstovų, susitikimai su komisijos nariais buvo malonus netikėtumas ir tapo vertingiausia konkurso dalimi.

Atskleidė atsakingo verslo tendencijas Lietuvoje

Nors įmonės gana aktyviai dalyvavo pildydamos anketas, didžiavosi nuveiktais darbais, tačiau susitikimų metu paaiškėjo kita tiesa — verslo atsakomybė Lietuvoje vis dar suvokiama skirtingai. Vienos įmonės tai supranta kaip finansinę paramą vodovo parinktai socialinei ar aplinkosauginei programai be drabuotojų įsitraukimo, kitos tuo tarpu eina kitu keliu — renkasi ilgalaikes socialines ir aplinkosaugines veiklas, kurias siūlo, renka, organizuoja ir įgyvendina patys įmonės darbuotojai.

Atsakingiausia Lietuvos įmonė — socialinė atsakomybė mums yra svarbu

Konkurso nugalėtojo UAB “Callcredit Operations” pavyzdys rodo, kad socialinė atsakomybė gali ir turi būti smagi veikla, apjungianti visus darbuotojus. Įmonės darbuotojai ne tik sprendžia kokią socialinę ar aplinkosauginę veiklą pasirinkti, bet ir patys aktyviai dalyvauja visuose projekto įgyvendinimo veiklose.

UAB “Callcredit Operations” strategija — pasirinkti vieną ilgalaikį socialinį partnerį. 2013 metais įmonė pradėjo bendradarbiavimą su Lietuvos samariečių bendrijos vaikų dienos centru “Užuovėja”, kuri rūpinasi vaikų iš rizikos grupės šeimų užimtumu ir pomokykline veikla. Įmonės darbuotojai ir “Užuovėjos” vaikai kartu leido laiką, ėjo į cirką, organizavo bendras veiklas, lankė vieni kitus ir dalinosi patirtimi. Tačiau norėdami labiau padėti vaikams, įmonės darbuotojai inicijavo projektą “Sukurkime užuovėją”, kurio tikslas įrengti naujas patalpas vaikų dienos centrui. Kauno miesto savivaldybei skyrus apleistą pastatą, įmonės darbuotojai aktyviai įsitraukė į projekto įgyvendinimą — vieni organizavo labdaringus vakarus ir protmūšių žaidimus, kiti aukojo, treti ieškojo rėmėjų, tuo tarpu kiti savo rankomis dažė ir įrenginėjo patalpas. Įmonės darbuotojų iniciatyva buvo suaukota ne tik pinigų pastato įrengimui, bet ir pritraukta statybos darbų paslaugų už daugiau nei 26 000 litų.

Aktyvus įsitraukimas į projektus, kurie įgyvendinami savo rankomis, kuria ne iliuziją apie vykdomus gerus darbus, bet dovanoja naudą visoms pusėms. Vaikai gauna saugius ir jaukius namus, darbuotojai – aibę gražaus laiko ir gerų emocijų, įmonės partneriai — galimybę prisidėti prie gražios iniciatyvos, tuo tarpu pati įmonė pritraukia aktyvius ir siekiančius tobulėti darbuotojus.

Konkurso lyderiai atskirose srityse  

Džiugu pažymėti, kad ne viena įmonė Lietuvoje supranta, kad atsakomybė versle nėra vien įstatymų laikymasis ir formalus ataskaitų teikimas, o iniciatyva visų pirma reikalinga mums patiems. Norime išskirti įmones, kurios labiausiai pasižymėjo  tam tikrose srityse: UAB “Antalis” – kompensacinių programų vykdymo ir bendradarbiavimo su atsakingais partneriais srityje, UAB “Statoil Fuel & Retail Lietuva” – ilgalaikių socialinių programų įgyvendinimo srityje ir UAB “Eugesta” – aplinkosauginių projektų įgyvendinimo srityje.

Konkurso “Verslas atsakingai” nugalėtojas – UAB “Callcredit Operations”

UAB “Callcredit Operations” atsakinga komanda

Konkurso “Verslas Atsakingai” prizas — vertikalus sodas

Scroll to Top